Visualiseren op deze manier is makkelijk en effectief

Visualiseren, visualisatie, dromen, ontspannen, fantasie, oefening, how-to, aluhti inspiratiemagazine

Visualiseren is een goede manier om verschillende dingen te ondernemen. Je kunt het gebruiken om jezelf te genezen, rustiger te worden, te mediteren, intentiemagie uit te voeren, in slaap te vallen en heel veel andere zaken. Aluhti vertelt je hoe je dat visualiseren op een makkelijke en effectieve manier kunt doen.

Simpel beginnen

Visualiseren klinkt ingewikkelder dan dat het eigenlijk is. Als je het nog nooit eerder hebt gedaan kun je het beste beginnen met een voorbeeld. Kijk bijvoorbeeld naar een mooi schilderij, je favoriete tarotkaart, of een mooi plaatje dat je online hebt gevonden. Neem elk detail van de afbeelding heel goed in je op. Het beste werkt het om al jouw zintuigen (voelen, ruiken, horen, proeven, zien) erbij te betrekken.

Door een landschap wandelen

Als je een landschap hebt genomen als voorbeeld, bedenk je dan hoe het daar ruikt, hoe de zon op je armen schijnt, of de regen op je haar valt. Het geluid op de achtergrond en misschien de smaak van iets dat je eet terwijl je daar loopt. Wanneer je het goed in je hoofd hebt doe je jouw ogen dicht en vervolg je de reis in je gedachten. Wanneer je meer ervaren bent kun je terwijl je naar het beeld kijkt al in je achterhoofd zo’n reis maken.

Visualiseren, visualisatie, dromen, ontspannen, fantasie, oefening, how-to, aluhti inspiratiemagazine

Een object gebruiken

Als je een objectafbeelding gebruikt geldt al het voorgaande, maar je kunt er bijvoorbeeld ook het daadwerkelijke gebruik erbij bedenken. Stel je hebt een tennisracket op een plaatje, dan kun je de snaren voelen, de geur van gravel of gras, het geluid van een bal die het racket raakt, hoe het in je hand ligt, enz. Wanneer je met je ogen dicht verder gaat kun je ook visualiseren hoe je bijvoorbeeld door de lucht vliegt met dat racket. Het mooie is dat niet alles echt hoeft te kunnen.

Visualiseren voor je gezondheid

Visualiseren om je gezond te verbeteren kan bijvoorbeeld door je voor te stellen hoe je door je lichaam reist. Daarbij kun je jouw organen van alle kanten ‘bekijken’, of een wandeling door je spijsverteringssysteem maken. Stel je voor hoe je daar blokkades tegenkomt en die dan wegpoetst. Of hoe je met een plantensproeier je hoofdpijn wegspuit. Zelfs vermoeide spieren kan je weer gezond ‘denken’. Hoe meer je oefent, hoe beter het gaat!